sunnuntaina, syyskuuta 10, 2006

Maanantai 4.9. – keskiviikko 6.9. lentämistä ja odottelua

Lentomme Frankfurtiin oli määrä lähteä vasta maanantai-iltana, joten kirjoittelin blogejani hotellihuoneessamme puolille päivin ja sitten hankkiuduimme lentokentälle. Siellä kirjoittelin taas lisää ja jo kolme tuntia ennen koneen lähtöä oli chekkauksessa kymmenien ihmisten jono. Kone oli Lufthansan Boeing-747 -400 , joten kyllähän siihen porukkaa sopikin.
Sen verran olimme mantereella siirtyneet itään, jotta lentomme kesti enää 6:40 menomatkan lähes kymmenen tunnin sijaan.
Saksan aikaa kahdeksalta tiistaiaamuna olimme Frankfurtissa ja koska meille oli luvattu hotellihuone vasta iltapäivällä kahden jälkeen, päätimme vetelehtiä kentällä taas muutaman tunnin. Uni painoi jo silmässä, koska yksi yö oli jäänyt nukkumisien osalta väliin, mutta sinnittelimme hereillä kunnes pääsimme hotelliin.

Odottelimme mopojemme saapuvan keskiviikkoaamuna noin yhdeksän aikoihin, joten päätimme kävellä rahtiterminaaliin noin yhdeksitoista, jolloin arvelimme pyörien jo olevan paikalla. Tavarakassimme jätimme hotellin respaan. Marssimme Aviapartnersin import-osastolle, jossa saimme kuulla koneen laskeutuneen vasta noin puoli tuntia aiemmin. Konetta jo purettiin ja kunhan olisimme käyneet tullissa hakemassa leiman papereihin, pyörät olisivat jo noudettavissa.
Ihmetyksemme olikin suuri kun tullissa käynnin jälkeen kävelimme samaan halliin, josta kolme ja puoli viikkoa aiemmin olimme pyörät lähettäneet. Olimme varautuneet purkamaan suojamuovit Calgaryn malliin, mutta mopomme seisoivatkin siististi lattialla kuin ajoon valmiina. Mitään suurempia naarmuja ei näkynyt mutta omat kiinnitysliinamme olivat yhtä lukuun ottamatta hukassa. Nekin löytyivät hetken päästä kymmenien muiden hihnojen joukosta lojumassa kuormalavoilla.
Kiinnittelimme mopoista Torontossa irrottamamme osat paikoilleen, ja ajoimme hotellille pakkaamaan loput tavaramme ja lähdimme kohti Lindlaria tapaamaan Hartmutia ja Tomia, jotka olivat juuri saapuneet omalta lennoltaan. Samalla otin kyytiin menomatkalla heille säilytykseen jättämiäni varusteita. Heidän piti lentää samassa koneessa meidän mopojemme kanssa, mutta he olivatkin nähneet Torontossa pyörämme lastattavan saksalaiseen LTU-yhtiön koneeseen. Ilmeisesti Air Transatissa ei ollutkaan tilaa, vaan mopomme tyrkättiin naapurikoneeseen. Samalla löytyi selitys sille, miksi meidän ei tarvinnut tällä kertaa purkaa pyöriemme pakkauksia. Niitä ei ollut pakattu ollenkaan! Ne oli vain sidottu kuormalavoille ilman sen kummempia suojamuoveja…
No, hyvin ne oli saatu sullotuksi koneen ruumaan, koska ylimääräisiä naarmuja emme löytäneet.
Tomin ja Hartmutin pyörät saapuvat vasta sunnuntaina. Aiemmissa koneissa ei ollut tilaa heidän pyörilleen.
Jäimme yöksi Hartmutin hotelliin, koska Finnlinesin uusi nopea laiva Travemündestä Helsinkiin lähtisi vasta perjantai-iltana.


Tässä pari Air Transatin konetta Torontossa maanantaina. Tämmöiseen Airbussiin mopomme piti lastata, mutta lentoyhtiö sitten vaihtuikin viime tipassa. Samapa tuo kun kerran perille saapuivat.



Aviapartnersin rahtiterminaali, joka on melkoisen iso laitos Toronton ja Calgaryn pään huolitsijoihin verrattuna.





Mopot terminaalissa jo lähes lähtövalmiina.

Hotelli InterCityn pihalla lastaamassa loppuja tavaroitamme. Hotelli sijaitsee mukavasti kävelymatkan päässä rahtiterminaalista.

Ei kommentteja: