Ja tata kirjoitellaan amerikkalaisella tietokoneella kun omani ei kirjaudu nettiin ainakaan tassa osoitteessa, joten suokaatten anteeksi hassu kirjoitusasu...
Siispa, eilen maanantaina lennettiin Air Canadalla noin kymmenen tuntia Frankfurtista Calgaryyn. Kerkisimme viela maanantaiaamuna poiketa rahtifirmassa varmistamassa, etta me olimme tehneet kaiken mita ihminen ja pappi kykenee pyorien rahtauksen onnistumiseksi. Varsinainen lentorahtikirja ei ollut viela saapunut rahtifirmalle, mutta se oli luvattu toimittaa maanantain kuluessa ja meille vakuutettiin, etta kaikki on kunnossa. Sen varaan sitten jattaydyimme ja hankkiuduimme lentokentalle kasseinemme etsimaan Air Canadan chekkaustiskia. Ennen chekkausta oli ruumaan menevien matkatavaroiden lapivalaisu ja Joken kassissa oleva iso digijarjestelmakamerani heratti epailysta. Paikalle kutsuttiin toinen henkilo, joka siveli ja hiveli kameran jollain aineella ja kassi lapivalaistiin uudelleen. Noin reilun viiden minuutin lisaodottelun jalkeen kone naytti vihreaa valoa ja saimme jatkaa matkaa check-in pisteeseen. Loppuproseduurit tasta eteenpain olivatkin ihan normaalia lentoasemakaytantoa, paitsi etta mitaan nesteita ei saanut ottaa mukaan.
Tassa vaiheessa voi vielakin vain ihmetella tuota mopon rahtauksen hintaa suhteessa siihen minkalainen organisaatio asiaan on sotkeentuneena. Jos sita vaikka vaikka vertaa netista ostettuun "ihmislippuun"...Rahtihinta tuntuu jopa halvalta siihen nahden, etta hommaan on sekaantunut ainakin jo seitseman eri organisaatiota: 1. Firma (Motorcycle Services), josta me olemme rahtauksen ostaneet, 2. Aviapartners, joka hoitaa pyorien pakkaamisen, 3. Sound Moves, joka kirjoittaa lentorahtikirjan 4. Firma X (nimi havinnyt), joka hoitaa tullauksen Saksassa, 5. Air Transat, joka lennattaa pyorat 6. Plus pari firmaa Calgaryn paassa, joihin varmaan tutustumme huomenissa... Niin ja sitten taas Torontosta lahdettaessa lisaa firmoja, joiden kaikkien pitaa myos saada siivunsa tuosta meidan pulittamastamme 2100 euron edestakaisesta summasta.
Olemme nyt paasseet nauttimaan kanadalaisesta vieraanvaraisuudesta Calgaryn esikaupungissa asuvan Roy Jorawskyn kotona. Kun han kuuli, BMWLT-foorumilta, etta pari suomalaista on tulossa Calgaryyn han kutsui meidat valittomasti kotiinsa siksi aikaa kun odottelemme mopojamme saapuviksi. Kunhan saan taman kuvien liittamisen onnistumaan, niin naette kuvia hanen huikeasta liekkimaalatusta LT-Bemustaan, jossa hieno palopaallikolle sopiva tulipunainen peravaunu!
Osa paivasta on kulunut Garminin 2610 navigaattorin virittamiseen, jonka Roy on ystavallisesti lainaamassa meille. Oma euroversioni toimivuus kun on edelleen epavarmaa talla puolen Atlanttia.
Huomenna on sitten jannittava paiva, missa kunnossa mopomme saapuvat (jos saapuvat ollenkaan...), paljonko meita pompotellaan tiskilta toiselle ja mihin aiaan paasemme ylipaansa liikkeelle. Ja sitten viela toivotaan, etta DHL on saanut sen ajokorttini tanne ajoissa...
2 kommenttia:
Kiitos, että jaat hienon retkesi kanssamme. Olen erityisen kiinnostunut kuulemaan matkastasi, koska jo muutaman vuoden olen haaveillut osallistumisesta CCR:ään, mutta vain haaveillut - muuten olisin ehkä mukana. Uskon nähneeni sinut Hyvinkäällä jokunen viikko sitten, kun ajoin ystäväni kanssa (kaksi harmaata LT:tä) tilaamaan aurinkolasit Markku Hemmingiltä (paras tuntemani optikko). Kaikkea mahdollista hyvää matkallenne!
Kateellisena
Juha
Kiitos, että jaat hienon retkesi kanssamme. Olen erityisen kiinnostunut kuulemaan matkastasi, koska jo muutaman vuoden olen haaveillut osallistumisesta CCR:ään, mutta vain haaveillut - muuten olisin ehkä mukana. Uskon nähneeni sinut Hyvinkäällä jokunen viikko sitten, kun ajoin ystäväni kanssa (kaksi harmaata LT:tä) tilaamaan aurinkolasit Markku Hemmingiltä (paras tuntemani optikko). Kaikkea mahdollista hyvää matkallenne!
Kateellisena
Juha
Lähetä kommentti